رسیدن به وزن متعادل

وزن متعادل بدین معنی است که شما احساس خوبی نسبت به خودداشته وانرژی زیادی برای فعالیت و بازی داشته باشید واینکه به انواع بیماریهای مرتبط به اضافه وزن از قبیل بیماریهای قلبی عروقی ، فشارخون بالا، سکته ، سرطان و دیابت دچار نشوید.
وزن تنها یکی از عوامل سنجش سلامتی شماست .

وزن متعادل،فعاليت هاي فيزيكي منظم


اگر یک شخص لاغراندام تمرینات ورزشی خوبی نداشته باشد یا غذای مقوی نخورد وزن متعادلی نخواهد داشت گرچه فردی لاغر اندام است .

اما ممکن است شخصی که وزن بدنش متناسب با معیار اصلی سنجش وزن (bmi ) می باشد خوب بخورد وتمرینات ورزشی مناسبی انجام دهداما مقدار غذایی که می خورد تعیین کننده وزنش نیست .
سن، فعالیت های متابولیسمی ، ژنتیک واینکه چقدر ورزش می کنید نقش مهمی در وزن شما، سلامت و احتمال اینکه شما به بیماری مبتلا شوید یانه، بازی می کند.ازاین رو هیچگاه خود را بادیگران مقایسه نکنید.
شمانیاز به تغییراتی در زندگیتان دارید تا وزن متعادلی داشته باشید . تغذیه یکی از عوامل بسیار مهم در سلامتی است .
داشتن رژیم غذایی مناسب سرشار از انواع حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات ، روغن های مناسب مانند روغن زیتون خیلی بهتر ازرژیم های غذایی مضر و کوتاه مدت است که به زودی سبب می شوند شما به عادات قبلی غذا خوردن خود باز گردید.
فعالیت های بدنی نقش کلیدی درسلامت شما و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها بازی می کنند. این فعالیت های فیزیکی منظم خطر ابتلا به بیماریهایی از قبیل بیماریهای قلبی ، فشارخون بالا ، سکته ، دیابت نوع دوم، چاقی مفرط، اضطراب ، افسردگی ، انواع سرطان های سنیه ، روده را کاهش می دهد.
تنها 22% از مردمان امریکا تمرینات ورزشی ایده آل دارند.
5 روز یابیشتر در هفته وهر روز به مدت 30 دقیقه را به فعالیت های بدنی مناسب اختصاص دهید.
موارد دیگری که در ارتباط با وزن هستند به قرار زیرند:
درصد چربی بدنتان که ساخته شده از چربی ضروری برای سوخت و ساز بدن است .
درصد چربی بدن یک شخص به ژنتیک ، روش زندگی، فعالیت های جسمی بستگی دارد . عموما خانم ها چربی بیشتری نسبت به آقایان دارند . چندین روش برای تخمین درصد چربی بدن وجود دارد.
(bmi) یکی از روشها است که براساس قد و وزن شماست . اگر وزن شما بیش تر یا کمتر از bmi باشد احتمال ابتلا به بیماریهای مرتبط به وزن ، افزایش خواهد یافت .
شاید اگر فردی عضلانی باشید اندازه bmi درست بررسی نشود. برای بررسی مقدارbmi خودتان به جدول سلامتی بدن بزرگسالان مراجعه کنید.
نواحی ای که چربی در بدنتان در آنها ذخیره می شوند: چربی در بافتهای چربی زیر پوست ( بافت های زیر پوستی ) توده های شکمی ( بافت های درون شکمی ) وداخل ماهیچه ها ( به ویژه در بزرگسالان) ذخیره می شود.
افرادی که شکم های سیبی شکل دارند و چربی شان درناحیه شکم ذخیره می شود در این افراد خطر ابتلا به بیماریهای افزایش وزن نسبت به افرادی با شکم های گلابی شکل که بیش تر چربی شان در پهلوهایشان است بیشتر است .
منبع:forum.cinemacenter
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه